9/7/07

Dissabte 7 de juliol de 2007
Avui ja tenia ganes de tornar a xafar Pirineu, aixi que ben aviat he esmorçat i he encarat lo meu cotxe cap a la Vall Fosca. A les 9 he aparcat a Cabdella i tot seguit ja he sortit caminant amb ganes i bon ritme per la preciosa i bucolica vall de Riqüerna. A estones anava corrent i a estones caminant alegre i als 35min he arribat a lo pontet de fusta per seguidament agafar el desviament que porta cap a l'estany Tapat, on he arribat quan feia 1h que habia sortit del cotxe. Des d'alli he agafat lo cami que porta fins a l'estany Salat i despres he pujat a l'estany Reguera, el paisatge alli ja es d'alta muntanya granitica i l'alçada ja es comença a notar força. Un cop he passat aquest estany he pujat ja al Pic Mariolo 2856mts, on la vista ja s'ha obert i he pogut contemplar gran nombre de muntanyes conegudes i per coneixer. A la pujada a aquest pic he començat a notar com el cor anava a mil i les sensacions no eren tot lo bones que hagues desitjat. Des del cim he anat seguint la cresta fins baixar a una collada que estava a 2650mts on he començat a pujar al Pic de Dellui 2803mts, lloc ja conegut per mi i que era la tercera vegada que el visitava. Despres he baixat fins a la collada de Dellui, i tot i que l'intenció era continuar per la cresta he tingut que baixar fins a l'estany de Cubieso per tal de repostar aigua. Un cop fet aixo he agafat lo sender del coll dels Gavatxos, que tot passant per l'estany de Castieso ma portat fins a dita collada. En aquest punt ja me començava a trobar força cansat i ha estat tot just abandonar la collada per dirigir-me per la cresta cap al Subenuix on m'he trobat a la colla de Ponts..."menys mal he pensat" perque aixi no aniria tant estressat pujant i m'adaptaria al seu ritme. Hem fet cim al Subenuix a les 13:15 i hem aprofitat per fer un dinar d'alçada jejeje!!!! Per cert, que no ho he dit, erem l'Esther, la Sole, la Silvia, la Montse, la Marga, l'Eladi, el Miguelito i jo...una bona colla doncs!!! Despres de dinar hem baixat apressuradament, ja que s'apropava un nùvol xungo de tempesta (al final no res) i he desfet cami fins a l'estany de Cubieso on hem anat fins al estany Mariolo, l'estany Tort i al desviament del refugi Colomina, on jo he marxat ja pel meu compte ja que ells baixaven en teleferic desde estany Gento a Sallente (marikilles!!!). En fi, que des d'aquest punt he anat corrent tot lo rato, passant per l'estany Gento, el carrilet, la canal de Pigolo i un cop ja a Sallente baixant una estona per la carretera fins a trobar l'antic cami de Cabdella. A l'última part he rebut un tractament molt beneficiós d'ortigues i he aprofitat per xarrar una estona amb un avi del poble molt simpatic. Al final he calculat que m'han sortit unes 8h de trekking i uns 2400mts de desnivell. Per acabar com sempre...doncs....clar com no, un bany al Flamicell!!!jejeje!!! Salut i fins aviat...aquesta setmana tinc vacances i fare bons entrenos i millors cròniques!!!