2/5/08

BON CURTIMENT PER COMENÇAR MAIG...

Ahir era lo primer dia de maig i tocava començar lo mes amb bon peu, sobretot despres de les males sensacions que portava arrossegant els últims dies d'abril. La veritat es que vaig acabar el mes d'abril amb molt cansament acumulat, molts kms a les cames (1325) i molta son acumulada...aixo va fer que el dia 30 d'abril, o sigui dimecres, no pugues efectuar l'entrenament que me tocava i me quedes dormint i descansant tota la tarda, per al final del dia anar a la piscina i casi ofegar-me per acabar de fer els 1000mts!!!

Pero ahir dijous, despres del descans del dia anterior i un bon esmorçar ja estava preparat per poder curtirme com deu mana...i aixi ho vaig fer, perque a les 8:30 habia quedat amb Miquel Llaudet "Terminaitor" i el plà del dia era fer hores i metres de desnivell.

La ruta va ser durilla, de sortida vam fer 3kms plans per emprendre ja la pujada de la Bobila fins al Tossal de la Bassella, on vam veure una parella de cabirols corretejant. Despres vam baixar per la baixada dels quads i vam fer la senda de les "Mates", per agafar seguidament lo corriol del "Toll del Senglar" fins a la carretera de Vilanova de la Sal. Alli vam anar a buscar la senda de la Cadira...pujant clar!!! Llastima que hi ha 5 metres que no es poden pujar!! Vam empalmar aquest sender amb "l'Espernec", "la Lenta", "la Perdedora" fins arribar aixi a la collada de Canvim, on vam prendre l'antiga carrerada que va per la carena de la Serra del Convent (també conegut com el sender de l'Hospital) i seguidament vam fer un troç de la Mariano trail per arribar ja a Vilanova de la Sal. Tot aquest troç que acabo de descriure es senzillament genial, segurament que es més divertit baixant, pero a mi m'agrada fer-lo de les dos formes...sender a tope i mountain bike al 100%!! Des de Vilanova de la Sal vam anar fins a les Fontanelles per pista, per agafar alli el cami-sender que puja a la collada de Privà i despres baixar pel sender fins a la "carretera" de l'estació. Es un sender rapid i que circula per una obaga de roures que ahir estava especialment verda. Un cop fet aixo vam remontar una mica per la carretera i vam prendre la infernal pujada de Mirabuenos, es tracta d'una pista amb fort pendent i on hi ha zones repletes de codols malparits i terra tova que no te deixen traccionar tot lo que voldries. Des del cim d'aquesta pujada vam anar a buscar el nou sender d'Arnella, per posteriorment pegar-nos la serie del segle per esquivar una explotació apícola que hi habia a vora del camí. Seguidament cap a Vilanova, on s'incorporaven els menys matiners: Mireia, Santi i Terri. Des d'aquest moment vam baixar lo ritme d'entreno una mica...pero la veritat es que ja convenia!! Vam baixar cap al Convent de les Avellanes fent la Mariano trail i la senda del Teixó i alli vam repostar aigua que ja no ens quedava. Des d'alli, pujada cap als 4 vents i caminets fins vora de les Avellanes on vam fer "la sendera de les Auvelles" i vam anar a donar a la collada dels Quatre Camins, per des d'alli baixar a la vall de Santa Linya pel cami de la font de Quintolà. Un cop alli vam anar seguint la vall i vam passar per damunt de la Cova Gran per anar a buscar la senda XTR...la senda de la Picollana (les fotos que penjo son d'alli), es un caminet precios i bastant tècnic que dona a l'Estació de Vilanova de la Sal. Des d'aqui vam pujar fins al poble remontant de nou l'antiga carretera, i alli ens vam tornar a separar per continuar lo Miquel i jo fent algun sender més (la Devesa, Tossal de la Bassa, Cadaver i Toll del Senglar) i encarar-nos ja cap a casa meva...on vam arribar amb 75kms i 4h21' de pedaleig efectiu i 1680mts de desnivell positiu.

Ja se que he fet una descripció massa detallada de l'itinerari, pero ho he fet per que veguessiu la quantitat de corriols que tinc a la zona i el super entreno que vam fer i que vam gaudir ahir. Al acabar la llauna de pepsi va baixar sola...¿oi Miquel?jejeje!!